יום ראשון, 9 במאי 2021

כמה רמות של ויכוחים

 

 א. אישה שרוצה בעיקר להקטין את השני, מפזרת גזלייטנינג. אומרת דברים מקטינים על השני, ומצד שני אומרת לד. שהיא אשמה, שהיא נעלבת, שהיא לא צודקת, שהיא עושה רע. היא מנסה לסחוט מחמאות וכשהיא לא מקבלת, היא מאשימה את השני. ואז היא מצליחה לגייס את ר. היא מדברת אליה במתיקות כשר. מצטרפת אליה, פוגעת בד. או בכל אדם אחר. ואז ר. מתפתה ובכל פעם מתנהגת יותר ברשעות לד. ולי. לא. לא ממש איכפת ממנה. היא רק רוצה תמיכה. והיא תפגע בה ברגע שלא יסתדר לה משהו אתה. בסוף ר. קוראים לזה נרקיסיסטיות. בסוף ר. נפגעת מכולם. היא גם תנצל את כל המשפחה למטרותיה ותעשה כמה דברים קטנים עבורם ולספר לכולם כמה שהיא עשתה. סוג של פסיכופטיות.

יש את ב. שרק רוצה לסחוט מהשני, כל דבר אפשרי. היא תבקר בביתה של ד. כדי לקבל שירותים, ותעמיד אותה במצב שד. תצטרך לשרת אותה. היא תבקר אצל מכרים בחוץ לארץ גם אם השני לא מעוניין, פשוט תעמיד אותו במצב כזה שלא יוכל לסרב. היא תדרוש מד. להיות בייבי סיטר לילדיה אבל היא לא תעשה את זה עבורה. היא תלחץ עליה להסיע אותה לכל מקום אבל אין לה בעיה להתנפל עליה, כשמשהו לא נראה לה. היא לא תהסס לנצל את אח שלה ולדרוש ממנו לעשות מה שהיא רוצה בלי להגיד תודה. ולא תתייחס אליו ברגע שילך לעולמו. ברגע שלד. יהיו בעיות היא תתעלם ממנה כאילו היא לא קיימת אבל היא לא תהסס להזמין את עצמה לחו"ל לבת שלה אחרי שגדלה, וגם ילדיה יתעלמו מהבת. קוראים לזה פסיכופטיות ונרקיסיסטיות. היא תמשיך להתקשר לד. כדי לשמור על איזשהו קשר, למרות שד. הבהירה לה בתקיפות שהיא לא רוצה. אולי תצטרך משהו ממנה. אולי קצת הרגשה של חובה.

כשמתווכחים אתן הן לא באמת רוצות לדעת מי צודק. הן רוצות רק להקטין ולנצל. יוצא שד. לעומת א. ובה. נמצאות בשתי רמות. ד. רוצה להיות בסדר ולהבהיר להן מה היא רוצה ומה מפריע לה. ואילו א. וב. רק רוצות לקחת את האנרגיה ד. ובדרך הכי שפלה שיש, להקטין, להשפיל, לפגוע, לסחוט, להיות אדישות לגמרי לרגשות של ד. ושל האח ושל הבעל. רק הרגשות שלהן, והחוסר שלהן והבור שהן נמצאות בתוכו הוא חשוב.

יש כמה רחמנים ורחמניות שיגידו שא. וב. סובלות. אבל גם ד. סובלת וכולם סובלים והם מוצאים דרכים להתגבר או אפילו להקריב ולא לפתור את הבעיה שלהם על ידי דריסה של אחרים.

זאת לא התמודדות על צדק, סתם ברמה של מאבק בין שני חזירי אלפא על מי שובר את השני.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

כמה רמות של ויכוחים

   א. אישה שרוצה בעיקר להקטין את השני, מפזרת גזלייטנינג. אומרת דברים מקטינים על השני, ומצד שני אומרת לד. שהיא אשמה, שהיא נעלבת, שהיא לא צודק...